15275617 1644437652517798 7471461284907581440 n
22
مرداد

هدف هارو کوچيک کنيد !

مسئله ای که خیلی از بچهای کنکوری باهاش درگیر هستن اینه که به برنامه مطالعه و هدف هایی که در طول یک هفته ترسیم کردن نمی رسن.

میتونه دلیلش این باشه که شما بیشتر از توان و ظرفیت خودتون برنامه ریزی کردین. اما ممکن است همه چیز اصولی اما باز هم شما به برنامتون نرسید.

خب این موضوع قطعا باعث نامیدی و دلسردی شما میشه!

حالا راهکار چیه؟

اگه حال و حوصله ی  درس خوندن ندارید ،
بهترين كار كوچك كردن هدفهاتونه ؛
مثلا : من بايد بعد از يك ساعت مطالعه ی رياضی  بتونم معادله های درجه ي دوم رو حل كنم.

وقتی هدفات رو کوچیک میکنی به دست اومدن اون هدف برات راحت تر میشه .

و همین که بتونی اون هدف کوچیک رو عملی کنی خودش باعث انگیزه و انرژی شما میشه.  همینطور کم کم میبنی که کلی ساعت مطالعه مفید و پیشرفت درسی داشتی .

مورد دیگه ای که میتونه کمک کنه تا بتونی به هدفت برسی مهارت نه گفتنه حتما این سوال برات پیش میاد که چه ربطی داره در ادامه بهت میگم.

فرقی نمی کنه توی محل کار یا توی جمع خانوادگی یا بین دوستات باشی، هر جایی این مهارت می تونه موثر باشه!

اگر نتونی به رئیست بگی وقت ندارم این کار را قبول کنم، کلی کارهای اضافی می ریزه روی سرت و مجبوری برنامه زندگیت رو به خاطر قبول کارهای جدید به هم بریزی.

تو درس خوندن هم همینطوره! اگر نتونی به دوستات بگی که نمی تونی با اونا سینما بری اون وقت درستون میره روی هوا و به جای درس خواندن باید بنشینی یه فیلم مزخرف را ببینی!

خلاصه این که خجالت می کشی، می ترسی یا دلت نمی یاد دل کسی را بشکونی و نه بگی بدترین اتفاق در برنامه درسی شماست. چون دیگه برنامه ریزی برای شما معنی پیدا نمی کنه. هر کی از راه می رسد به شما پیشنهادی میده و شما هم چون نمی تونی بگی نه، شما میمونید و کلی درس تلنبار شده.