Download Software Engineers Vectors for free
20
شهریور

تفاوت رشته علوم کامپیوتر و مهندسی کامپیوتر

یه سری رشته ها هستن که از نظر اسمی و در نگاه اول شاید خیلی شبیه به هم به نظر بیان  اما با هم تفاوت هایی دارن

تو این مقاله تفاوت ها و شباهت های رشته علوم کامپیوتر و مهندسی کامپیوتر و همچنین مهندسی الکترونیک و مهندسی برق رو به زبان ساده بهتون توضیح دادیم.

تفاوت رشته علوم کامپیوتر و مهندسی کامپیوتر

  • علوم کامپیوتر و مهندسی کامپیوتر رابطه تنگاتنگی با هم دارند اما بهتر است علوم کامپیوتر را جدا از مهندسی کامپیوتر در نظر بگیریم .
  • ممکن است که پیش نیاز شغلی مهندسین کامپیوتر چه در گرایش نرم افزار و چه شاخه سخت افزار، آشنایی با علوم کامپیوتر باشد منتهی اصولاً علوم کامپیوتری با نظریه ها و شیوه هایی ارتباط دارد که به رایانه ها و سیستم های نرم افزاری مرتبط است، در صورتی که رشته مهندسی کامپیوتر به موضوعات عملی تعیین مشخصات، تحلیل، پیاده سازی و تولید نرم افزار و یا اجزای فیزیکی رایانه و سخت افزار مربوط می شود.
  • در حقیقت علوم کامپیوتر قبل از اختراع رایانه زمانی که سعی بر سرعت بخشیدن به محاسبات و الگوریتم ها بوده ، شکل گرفته است اما در مهندسی کامپیوتر دو گرایش سخت افزار ( شبیه رشته برق) و نرم افزار ( بخش غیر قابل لمس سیستم های کامپیوتری ) وجود دارد همچنین علوم کامپیوتر نیازمند پیشرفت دانش نرم افزاری یا سخت افزاری است.

تفاوت رشته مهندسی الکترونیک و مهندسی برق

  • مقایسه این دو نوع مهندسی مانند مقایسه معنای برق در مقابل الکترونیک است. دستگاه های الکتریکی انرژی الکتریکی را به اشکال دیگر انرژی مانند گرما، نور یا صدا تبدیل می کنند. دستگاه های الکترونیکی جریان الکترون ها را برای انجام یک کار کنترل می کنند. در حالی که مهندسی برق به تولید و توزیع انرژی الکتریکی در مقیاس بزرگ می پردازد، مهندسی الکترونیک بر مدارهای الکترونیکی کوچکتر تمرکز دارد.
  • به طور خلاصه مهندسی برق = مطالعه و استفاده/ کاربرد جریان الکترون‌ها و مهندسی الکترونیک = مطالعه و استفاده/ کاربرد جریان شارژ (الکترون و حفره).