Free Vector Library background with books and reading symbols isometric vector illustration
26
بهمن

چرا اردو مطالعاتی نوروز 1403 انقدر مهمه؟

وقتی همه ایستادن، وقت جلو زدنه

ایام نوروز همیشه فرصتی برای دید و بازدیدهای دوستانه و خانوادگی، مسافرت و تفریح بوده.

اماااااا

اگر از زاویه دیگه ای به این تعطیلات نگاه کنیم، آخرین فرصت دانش آموزان برای مطالعه و جمع بندی دروس میبینیم که برای داوطلبین کنکور بسیار مهمه.

امسال اهمیت اردو عید بیشتر از سال های گذشته است چه برای بچهای کنکوری و چه بچهای سال دهم و یازدهم در ادامه بیشتر راجع تفاوت امسال با سال های گذشته توضیح میدیم.

Download Flat illustration of a girl reading a book in a chair Interior of a room or home library

تفاوت  و اهمیت نوروز امسال با سال های گذشته

تا قبل از کنکور 1402 هر داوطلبی فقط یک بار در سال کنکور می‌داد و برای شرکت در کنکور بعدی مجبور بود یک سال دیگه صبر کند.

امسال در دی ماه 1401، یک مرحله کنکور برگزار شد و کنکور دوم در تیرماه برگزار شد؛ البته برای هر دوی این کنکورها فقط یک بار انتخاب رشته صورت میگره. امسال هم کنکور به صورت دو مرحله ای برگزار میشه اما این بار تاریخ‌ها متفاوت خواهد بود؛ یک کنکور در اردیبهشت و یکی در تیرماه و این به اهمیت اردو نوروز 1403 اضافه میکنه چون اگه شما کنکوری باشید عملا بعد از 15 فرودین  حدودا 20 روز تا کنکور اردیبهشت ماه فرصت دارید.

و در زمان عید میتونید جمع بندی دروس داشته باشید و یا اگر از ابتدای سال مطالعه خیلی خوبی نداشتید، عید آخرین زمانی که میتونید یه استارت خوب داشته باشید و نتیجه مناسبی برای کنکور تیر ماه کسب کنید.

از طرفی امسال شرایط برای بچهای دهم و یازدهم هم متفاوت تر شده به گفته معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش:«از خرداد ۱۴۰۳ دبیرستانیها در هر سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم امتحان نهایی خواهند داشت، زیرا در سال ۱۴۰۵ باید سابقه تحصیلی پایه دهم و یازدهم و دوازدهم را داشته باشند و تلاش سه ساله آنها در پذیرش دانشگاه با سهم ۶۰ درصدی اثرگذار خواهد بود»

این به معنا اهمیت امتحانات خرداد ماه برای بچه های دهم و یازدهم هست و تاثیر مستقیمی که روی کنکور شما داره و اگه از امسال به فکر کنکور باشید در سال پایانی دچار ترمیم معدل و قوانینی جدیدی که ممکنه تصویب و اجرا بشه نمیشید.

حالا که متوجه شدیم نوروز 1403اهمیت زیادی داره کجا و چجوری درس بخونیم؟

همونطوری که گفتیم معمولا در ایام عید فرصتی برای درس خوندن و مطالعه تو خونه وجود نداره ما به یجای آروم نیاز داریم، کتابخونه ها هم که اکثرا تعطیلن حالا کجا بریم؟

پانسیون مطالعاتی نوروز بهترین گزینه هست چون:

به صورت تخصصی در زمینه کنکور فعالیت میکنند و داری فضای مناسب برای مطالعه هستن نه مثل فضاهای دانشگاهی و با جمعیت زیاد و غیر استنادارد

داوطلب های دیگه اونجا حضور دارن و همین موضوع باعث ایجاد فضای رقابتی سالم و همچنین جدی تر به مطالعه میپردازدید.

  • محیطی کاملا آروم و بی سر و صدا داره که تمرکز دانش آموز رو بهم نمیزنه و از همه این ها مهم تر حضور ناظر در سالن و نظارت بر عملکرد  داوطلبین و نحوه اجرای برنامه ی مشخص شده.
  •  
  • حضور مشاور متخصص و نیروهای آموزش دیده و با تحصیلات مرتبط تا بهترین تاثیر را بر مطالعه دانش آموز داشته باشند.
  •  
  • مطالعه و جمع بندی دروس براساس برنامه ی زمانبندی شده برای هر داوطلب و دریافت برنامه شخصی سازی شده با توجه به پیشینه تحصیلی هر دانش آموز
  •  
  • رفع اشکالات دروس عمومی و اختصاصی توسط اساتید مجرب حاضر در اردوها و جمع بندی دروس

آزمون های شخصی و گروهی برای مشخص شدن روند پیشرفت هر داوطلب

  • داشتن فضای استراحت و نهار و پذیرایی میان وعده مناسب.

وقتی برنامه مشخص و منظم داشته باشی قطعا درصد موفقیتت نسبت به رقبا بیشتر میشه و یک قدم به رویاهات نزدیکتر میشی.