Free Vector Academic excellence illustration
27
بهمن

مهم ترین ویژگی های مشاور کنکور چیه؟

سال کنکور جزو یکی از مهمترین سال های زندگی هر دانش آموزی  به حساب میاد. اینکه در مرحله اول هدف و مسیرتون بتونید مشخص کنید.

اول از همه ببینی به درس خوندن علاقه داری  و میخوای تو مسیر علمی جلو بری یا اینکه تو یه حرفه فنی مشغول بشی و ادامه بدی؟ پس باید سعی کنی که به خودشناسی برسی.

البته خیلی وقتا ما با آزمون خطا کردن شرایط مختلف به این خودشناسی و حوزه علاقه مندی هامون میتونیم دست پیدا کنیم، پس خیلی از این بابت نگران نباشید، تا حدی این مسئله که«نمیدونم میخوام چه شغلی و حرفه ای انتخاب کنم و به چه چیزی علاقه مندم» طبیعه و در این زمینه مشاور میتونه به شما کمک کنه تا بهتر علایق خودتون رو بشناسید.

اگر  جزو دسته اول هستی و تصمیم گرفتی برای هدفت و خواستت بجنگی و تلاش کنی باید اینو بدونی که توی این مسیر ممکنه با چالش های زیادی رو به رو بشی!

جو تبلیغاتی زیادی که تو فضای کنکور حاکمه شاید تو رو گیج کنه و ندونی چه مسیر انتخاب کنی.

اینکه تو این مسیر مشاوره تحصیلی کنارت باشه و راه رو بهت نشون بده قطعا خیلی کمک کنندس اما نکته مهمی که وجود داره اینکه چه مشاوره ای انتخاب کنی؟

در ادامه ویژگی های که لازمه یه مشاور داشته باشه باهم بررسی میکنیم  تا تو این مسیر دچار اشتباه نشی.

چون یه مشاور تحصیلی بد میتونه آسیب هایی بزنه که حتی شمارو از مسیرتون دور کنه، حتی میتونم بگم نبودن یه مشاور بد بهتر از بودنشه.

بهترین مشاور کنکور چه ویژگی هایی داره؟

برنامه ریزی شخصی و اصولی

یک مشاور تحصیلی خوب باید در مرحله اول روحیات و شخصیت دانش آموزش رو آنالیز کنه و طبق  شناختی که از دانش آموز پیدا می کنه برنامه ریزی درسی رو انجام بده.

تعادل در برنامه ریزی باید وجود داشته باشه و صرفا کل وقت دانش آموز برای مطالعه یک پایه نباشه، شاید شما هم این رو شنیده باشید که« فقط سال دوازدهم خوب بخون 50 درصد کنکور داری»  این بسیار اشتباه و آسیب زننده اس و شما هر سه پایه رو باید طبق برنامه جلو ببرید.

بچها این نکته خیلی مهمه برنامه ای که شما دریافت میکنید نباید یه برنامه آماده باشه و باید شخصی و مختص به شما باشه و توی هر جلسه ای که دارین با توجه به شرایط نوشته بشه و بهترین حالت جلسات هم هفته ای یکبار هست و در طول این یک هفته ارتباط بین شما و مشاور برقرار باشه.

به روز بودن مشاور تحصیلی

مشاوری که انتخاب میکنید باید با جدیدترین اطلاعات در رابطه با برگزاری آزمون‌های سراسری آشنایی داشته باشه.در این صورت میتونه بهترین راهنمایی‌ها را در اختیار دانش آموزانش قرار بده.

این مسئله در یک جلسه مشاوره به خوبی معلوم و مشخص میشه اینکه مشاور شما تا چه حد از آخرین تکنولوژی روز دنیا استفاده میکنه تا بازدهی و عملکرد دانش آموز بیشتر و بهتر باشه.

به روز بودن اطلاعات مشاورین در زمینه‌هایی مانند لیست دروس حذف شده از کنکور سراسری، میزان تأثیر معدل و هر یک از دروس تخصصی، عمومی و… در نتیجه نهایی و… اهمیت بسیاری دارد.

پیگیر بودن مشاور تحصیلی

مشاوری که انتخاب میکنید علاوه بر سواد و تجربه کافی در زمینه کنکور باید دلسوز و پیگیر هم باشه و تا اخر این مسیر همراه شما باشه و در صورت بروز مشکل به سوالات شما پاسخ بده

همینطور  پشتیبان درسی که در طول روز  باهات در ارتباط باشه و کمکت کنه تا به درستی پارت های مطالعاتی رو اجرا کنی.

اهمیت آزمون ها در روند مشاوره

جدا از آزمون موسسات که شما میتونید خودتون در یه سطح گسترده و در یه جامعه آماری وسیع تر بسنجید نباید از اهمیت آزمون شخصی و هفتگی غافل شد چرا؟

چون میتونید روند پیشرفت خودتون رو نسبت به هفته های گذشته مشاهده کنید.

اگر اشتباهی در روند مطالعه و تست زنی وجود داره در این آزمون ها مشخص میشه و به نحوه مطالعه و برنامه ریزی برای هفته پیش رو کمک کننده هست.

مشاوره کاربلد با تحلیل دقیق این آزمون  ها کمک میکنه که اشتباهات شما کمتر بشه. تحلیل این آزمون ها به همراه مشاوره نقاط ضعف و قوت شما رو مشخص میکنه و روند پیشرفت و عملکرد بهتر شما فراهم میشه.

مسیر کنکور مسیری پر از چالشه که با توجه به روحیه و شرایط خانوادگی هر فردی ممکنه این چالش ها هم متفاوت باشه مشاور شما باید تمام این ابعاد در نظر بگیره و تا اخر مسیر همراه شما باشه

پس در انتخاب مشاور دقت کنید و قبل از انتخاب قطعی مشاورتون حتما صحبت داشته باشید تا ببینید روند کار و عملکرد مشاورتون به چه صورته اینجوری وسط سال  تحصیلی مجبور به تغییر مشاورتون نمیشید.