Free Vector Yes or no concept illustration
13
خرداد

تراز کنکور دو سال اعتبار داره؟

خب باید خدمتتون عرض کنم که اعتبار دو ساله  تراز کنکور برای انتخاب رشته یکی از موارد مهم مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگیه ،مخصوصا که برای کنکور 1403 اولین بارههه که هم چنین شرایطی برای داوطلبان قراره اجرا بشه.

خب حالا یعنی چی ؟!

طبق این مصوبه نمرات خام مربوط به دو نوبت آزمون اختصاصی سال 1403 به شما اطلاع رسانی می شه و در صورت یکسان بودن گروه آزمایشی نوبت های معتبر (نوبت های اول و دوم سال 1403 و نوبت های اول و دوم سال1402 در صورتی که در جلسه آزمون حاضر بودید) بیشترین نمره کل آزمون اختصاصی، با سهم 50 درصد در نمره کل نهایی لحاظ و در کارنامه ملاک انتخاب رشته اطلاع رسانی میشه.

حالا ممکنه بپرسین نمره کل نهایی شامل چیه؟

باید به اطلاعتتون برسونم که شامل 50 درصد نمره کل سابقه تحصیلی مربوط به گروه آزمایشی درخواستی و 50 درصد بیشترین نمره کل آزمون اختصاصی گروه آزمایشی درخواستیتون میشه.

و ملاک علمی برای پذیرش شما عزیزان ورود به آموزش عالی در سال ۱۴۰۳ نمره کل نهایی مربوط به سال ۱۴۰۳ هستش. با توجه به تغییر ضرایب و میزان تاثیر سابقه تحصیلی در سال ۱۴۰۳ نمره کل نهایی داوطلبان حاضر در جلسه آزمون سراسری ۱۴۰۲ برای پذیرش در سال ۱۴۰۳ تغییر می کنه و رتبه در سهمیه و رتبه کشوری بر اساس نمره کل نهایی ساخته می شه.

اینم بهتون بگم که رتبه ذخیره نمی شه و اعتبار آن فقط و فقط مربوط به همان کنکور هست نه دو سال و این فقط تراز کل هستش که به مدت دو سال اعتبار داره مثلا برای کنکور ۱۴۰۳ مجددا تراز کنکور ۱۴۰۲ یا داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ مقایسه میشه و رتبه جدید به آن داده میشه تا انتخاب رشته کنن. پس دقت کنین شمایی که در کنکور ۱۴۰۲ شرکت کردین برای بهره مندی از نتیجه آن ملزم به ثبت نام در آزمون کنکور سال ۱۴۰۳ هم هستین  و باید در این آزمون حضور هم پیدا کنین و  پس از اتمام آزمون بین چهار نتیجه کنکوری دو نتیجه مربوط به سال ۱۴۰۲ و دو نتیجه مربوط به سال (۱۴۰۳ که در آنها شرکت داشته اید، بهترین نمره کل را کسب کرده و این نتیجه به عنوان معیار انتخاب رشته مورد نظر شما محاسبه می شود)

پذیرش شما در کنکور یک بار در سال و در مرداد یا شهریورماه انجام می‌شه و می توانین  بعد از اعلام نتایج نهایی وارد سایت سنجش بشین و انتخاب رشته خودتون را انجام بدین.