برای هر درس یک کتاب بخونم یا چند کتاب؟
02
دی

یک کتاب کامل یا چند کتاب نصفه؟

حتما برای خیلی از شماها این سوال پیش آمده که برای هر درس یک کتاب را به صورت کامل بخوانم یا از کتاب های مختلفی استفاده کنم؟

برای پاسخ به این سوال باید بررسی کنید که تا چه حد در این درس مسلط هستید. مثلا اگه از شیوه تدریس دبیر خود برای یک درس رضایت ندارید متوجه مفهوم درس نمی شوید. برای یادگیری درس نیاز به تلاش و تمرین خیلی بیشتری نسبت به دیگران دارید و باید وقت و تمرکز خیلی بیشتری را برای یادگیری و قوی شدن در آن درس بگذارید. که این امر با استفاده از یک کتاب تقریبا میسّر نیست! اما اگر سطح متوسطی در درسی دارید پیشنهاد میکنم از یک کتاب به طور کامل استفاده کنید و مسلط شوید .

همینطور اهمیت کار کردن تست های متنوع در بعضی از دروس بالاست. شما که دانش آموز رشته ریاضی هستید به علت پیچیدگی مطالب و تنوع بالای تست‌های دروس حسابان، فیزیک و ریاضیات باید تیپ های مختلفی از تست های این دروس را بزنید. تا این دروس را به نقطه قوت خود برسانید.

همین کار را دانش آموزان رشته تجربی باید در درس زیست شناسی و دانش‌آموزان رشته انسانی در درس ادبیات و عربی باید انجام دهند.

نکته مهم دیگر این است که چقدر زمان تا کنکور دارید ؟

اگر دانش آموز سال دوازدهم هستید بهتر است از یک منبع استفاده کنید و خیلی خوب روی همان منبع مسلط شوید. اما اگر دانش آموز دهم یا یازدهم هستید فرصت کافی برای مطالعه منابع مختلف دارید. البته این به این معنا نیست که حجم زیادی از کتاب ها را تهیه کنید چون تعداد کتاب های زیاد یعنی حجم زیادی از منابع مطالعه نشده! پس داشتن کتاب های زیاد می تواند نگرانی شما را از تسلط نداشتن بر مباحث افزایش دهد.

اما در کتاب تست این قضیه کمی متفاوت است همانطور که قبلا گفتیم اهمیت تیپ تست های مختلف در برخی دروس غیر قابل انکار است.

 

امیدوارم متوجه این نکته باشید که در بعضی از دروس موضوع مهم تنوع تست هست و در بعضی دروس تعداد تست.
در هر دو مورد موضوع مهم و یکسان تسلط شماست که تنها از خودشناسی و تمرین زیاد حاصل می‌شود.

.