Akhbar EASY Slides scaled
11
آبان

پذیرش دانشجوی دکترای حرفه ای فیزیوتراپی از طریق کنکور سراسری

رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران از راه‌اندازی مقطع دکترای حرفه‌ای رشته فیزیوتراپی در کشور خبر داد و گفت: از سه سال آینده، پذیرش دانشجوی دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی از طریق کنکور سراسری انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم: احمد مؤذن‌زاده مورخ 10 آبان 1402در سی‌و‌چهارمین کنگره سالیانه فیزیوتراپی ایران در جمع خبرنگاران از آغاز پذیرش دانشجویان فیزیوتراپی در مقطع دکترای حرفه‌ای خبر داد و اظهار کرد: از بهمن ماه امسال با موافقت وزارت بهداشت، به مدت سه سال، پذیرش دانشجویان فیزیوتراپی از مقطع لیسانس و فوق لیسانس به دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی انجام می‌شود و پس از آن نیز شاهد پذیرش دانشجوی دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی از طریق کنکور سراسری خواهیم بود. البته پذیرش فیزیوتراپیست از مقطع کارشناسی نیز فعلاً ادامه خواهد یافت.

رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران با بیان این که راه‌اندازی مقطع دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی، عمق اطلاعات و میزان کیفیت خدماتی که فیزیوتراپیست‌ها به مردم ارائه می‌کنند را بالا می‌برد، تصریح کرد: راه‌اندازی دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی این امکان را فراهم می‌کند که در زمینه‌های تخصصی، خدمات فیزیوتراپی با کیفیت بالاتری به مردم ارائه شود. در حال حاضر بسیاری از کشورها دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی را راه‌اندازی کرده‌اند و در کشور ما نیز سال‌ها در این زمینه تلاش شد و در سال 88 کلیات این طرح به تصویب رسید و یک دوره هم در دانشگاه تهران به صورت آزمایشی اجرا شد اما خواستار اجرای فراگیر آن در سراسر کشور هستیم.

مؤذن‌زاده ادامه داد: امیدواریم در یک بازه زمانی سه ساله بتوانیم حداقل شاهد ورود حدود 1000 فیزیوتراپیست به مقطع دکترای حرفه‌ای باشیم. با ادامه این روند و شروع پذیرش دانشجو از کنکور سراسری برای مقطع دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی به نوعی سطح پایه فیزیوتراپی در کشور به مقطع دکترای حرفه‌ای که مقطع جهانی و استاندارد فیزیوتراپی است، ارتقا پیدا خواهد کرد.

وی با بیان این‌که سی و چهارمین کنگره سالیانه انجمن فیزیوتراپی ایران 10 تا 12 آبان‌ماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد تهران برگزار می‌شود، گفت: در این کنگره که بزرگترین کنگره تاریخ فیزیوتراپی ایران است 3000 فیزیوتراپیست و پزشک و سایر گروه‌های توانبخشی حضور پیدا می‌کنند و 150 مقاله نیز ارائه شده است.

به گزارش تسنیم، دکترای حرفه‌ای نوعی مدرک تحصیلی است که به پزشکان عمومی، دندانپزشکان عمومی، داروسازان عمومی و دامپزشکان عمومی از دانشگاه‌های مورد تأیید وزارت بهداشت و وزارت علوم اعطا می‌شود.