157300 Reading Book Illustrations Royalty Free Vector Graphics Clip Art
21
آبان

چجوری هم به کنکور هم به کارای مدرسه برسم؟

یه سوالی که خیلی پرسیده میشه اینه که:« چطور دروس کنکور رو با مدرسه پیش ببرم؟»

این مشکل بچهای سال 12 ام دارن که خیلی وقتا بین درس های مدرسه و امتحان های مدرسه با برنامه کنکور دچار تداخل میشن

اینکه چطور برنامه ریزی کنن که به هر دو هم امتحانات نهایی ومدرسه و هم کنکور برسن.

مسئله ای که وجود داره شما نباید کنکور و نهایی رو جدا از هم  ببنید، توی دروس اختصاصی چه برای امتحان نهایی چه کنکور شما منبع واحدی دارین و اون کتاب درسی شماست وقتی که می خوای شروع به تست زدن کنی قبلش باید درسنامه رو مطالعه کرده باشید که بتونید تست بزنید پس این نگرانی در دروس اختصاصی وجود نداره. چونکه شما در کنارش دارید برای امتحانات نهایی هم آماده میشید.

اما در مورد دروس عمومی، درسته که شما دروس عمومی در کنکور ندارین اما شامل 50 درصد امتحانات نهایی میشه و نباید از اهمیت این دروس غافل شد.

دروس عمومی مثل ادبیات و عربی چون مفهومی هستن و شما با شب امتحان خوندن نمیتونی نمره خوبی کسب کنی پس لازمه که حتما یه تایمی بهش اختصاص بدی.

مثلا یک روز در میون 40 دقیقه برای ادبیات و عربی وقت بزارین مطمئن باشید که میتونید نمره خوبی در امتحان نهایی کسب کنید.

دروس دینی و زبان هم همزمان با مدرسه میتونید جلو ببرید اما چون عربی و ادبیات مفهومی هستن نیاز هست که تایم بیشتری بهشون اختصاص داده بشه این دروس ضریب بالاتری هم دارند.

برای امتحان های مدرسه هم اگر مشاور دارید باهاش در میون بزارید تا تو برنامتون لحاظ کنه اما اگر مشاوره ندارید و نمیدونین که چقد تایم نیاز هست برای مطالعه این دروس بهتر که یک سوم تایم اختصاص بدین به امتحان روز بعدتون اینطوری میتونید به تست ها هم بپردازید.